Triki trgovcev, s katerimi nam praznijo denarnice

Budget

Triki trgovcev, s katerimi nam praznijo denarnice

Se vam je že kdaj zgodilo, da so se v vašem nakupovalnem vozičku znašle stvari, ki jih ni bilo na vašem seznamu? Večkrat? Pa ste se kdaj vprašali zakaj je temu tako? Tokrat razkrivam najpogostejše trike trgovcev, s katerimi poskrbijo, da zapravimo več.

1. Košarice in veliki nakupovalni vozički

Pa začnimo pri košaricah … Po raziskavah v Ameriki, naj bi kar 75 odstotkov tistih, ki imajo košarico vsaj nekaj kupilo, v primerjavi s tistimi, ki jih nimajo. V nekaterih državah boste na vhodu v supermarket našli celo nasmejanega zaposlenega, ki je tam z namenom, da vam drži košaro. Ja, to je že malce bizarno bi lahko rekli. A nič kaj dosti drugače ni z vozički. Vedno več ljudi jih uporablja, saj so tako priročni in veelikiiiiii, da se nikakor nočejo napolniti. In to je tudi največja nevarnost! Ravno zaradi velikosti nam dajejo občutek kot, da nismo še ničesar kupili. In tako kupujemo, kupujemo, dokler voziček ni poln. Kot zanimivost, velikost vozičkov naj bi se v 20-tih letih podvojila! In lahko se vprašamo – kaj res potrebujemo dvakrat več kot nekoč?

2. Prijetne vonjave

Ni ga hujšega kot lačen stopiti v trgovino, kjer so ravno iz pečice dali svež kruh. No, pa če bi šlo le za kruh bi bilo še dobro. Navadno je lahkota še večja in že hitimo na oddelek pripravljene hrane in posežemo po nečem kar bo hitro potešilo našo lakoto. Pomembno je, da v trgovini nakupujemo z glavo. Podatki o vonjavah gredo neposredno v možgane in vzbujajo globoka čustva. Tovrsten trik se uporablja za vzbujanje povezave med sliko izdelka in posebnimi vonjavami. Ameriški znanstveniki trdijo, da “topel” vonj povzroča, da ljudje kupujejo več blaga, “hladni” vonji pa kupcem preprečujejo, da bi zapravili več. Tako smo nemalokrat deležni vonja piščanca na žaru in drugih jedi, ki širijo ta vonj.

3. Degustacije

Eden izmed trikov, ki ga marketinški strokovnjaki zelo radi priporočajo. Le kako lahko človek zavrne prijazno in zgovorno hosteso, ki nam ponudi npr. sok, jogurt, kruh itn. Po tem, ko smo ji rekli, da je res okusno … Težko. In tako trgovci s pomočjo degustacij prodajo bistveno več kot sicer.

4. Glasba

Ste vedeli, da glasba močno vpliva na razpoloženje ljudi in na to kako hitro nakupujemo ali pa kako dolgo bomo v neki restavraciji? Vesela glasba, ki si jo morda celo prepevamo v trgovini, vzbuja dobro razpoloženje. Prav tako ni nič manj učinkovita klasična glasba. To vrsto glasbe najpogosteje predvajajo v restavracijah in to zaradi prav posebnega razloga. Znanstveno je dokazano, da naj bi ob klasični glasbi zapravili kar 10 odstotkov več, kot pa če bi jedli v tišini. Zanimivo kaj ne?

5. Višina polic

Na policah, ki jih z očesom najprej vidimo in na tistih, ki jih z rokami najlažje dosežemo, so navadno izdelki, kjer ima trgovec najvišje marže. Kako trgovci to vedo? Ker uporabljajo posebne meritve, s katerimi ugotovijo kaj naše oči najprej zaznajo, na kaj se najbolje odzovejo. In pri tem nikakor ne pozabijo na otroke in njihovo višino. Še posebej tisto višino, ko jih peljemo v nakupovalnem vozičku. Zato, če iščete dobre cene, nikar ne glejte naravnost – glejte visoko navzgor ali pa iščite po najnižjih policah.

6. Kartice zvestobe

“Gospa, zbirate nalepke?”, so me že nič kolikokrat vprašali na blagajni. Ali pa:”Imate našo kartico?” Vse to imajo trgovci z namenom. Pa saj veste kakšnim, kajne? Ne želijo nam le olajšati plačevanja (o tem sem se razpisala že pred časom v blogu: Tako enostaven korak, pa tako velika past!), temveč bedijo nad čisto vsakim našim korakom. Natančno vedo kaj kupujemo, kdaj kupujemo in te informacije izkoristijo za to, da bomo kupovali še več.

7. Izdelki, ki jih kupujemo “v paru”

Npr. ščetka in zobna pasta. Iščemo zobno ščetko in ko bomo poleg videli še pasto, bomo kupili tudi to. Ker enostavno “pašeta skupaj”. Mini trik, a resnično deluje.

8. Razpršenost izdelkov

Trgovcu je pomembno, da se bomo sprehodili res mimo vseh polic. To še posebej opazimo takrat, ko gremo v trgovino, ki je nismo vajeni in iščemo in iščemo … Sadje na eni strani trgovine, sokovi čisto na drugi strani. Tisti najpogostejši izdelki so navadno nekje v sredini trgovine, tako da imamo še čas opraviti nekaj impulzivnih nakupov. Tako se hitro v vozičku znajdejo vitaminski dodatki, oblačila itn. kar  resnici niti nismo želeli kupiti. Enostavno smo šli mimo in vzeli.

9. Posebne akcije izdelkov

Zelo zanimiv se mi je zdel trik, ki ga uporabljajo predvsem v trgovini v Ameriki. Tam so ljudje vajeni kupovati večje količine. Trgovci število izdelkov omejijo. Kaj to pomeni? Da lahko npr. posameznik kupi naenkrat “le” štiri kozarce marmelade in nič več. To pri posamezniku vzbudi občutek, da mora enostavno izkoristiti to “ugodnost” in kupiti res vse štiri izdelke. Ali huje, pošljejo še partnerja, da kupi vse štiri izdelke, sicer jih bo zmanjkalo. Pa mislite, da bi jih res?

10. Spreminja se embalaža, cena ostaja enaka

Kot zanimivost sem na eni izmed spletnih strani zasledila, da je v zadnjih 40 letih standardni delež pomfrija postal dvakrat večji. To pomeni, da proizvajalci večajo porcije in cene in se sploh ne zavedamo, da porabimo več in zapravimo več. Obstajajo pa tudi primeri, kjer proizvajalci znižajo težo oz. količino izdelka, cena pa ostane enaka. To velja predvsem za blago kot so mleko, maslo in tako naprej.

11. Popusti

Sama ne morem pozabiti dogodka izpred nekaj let, ko sem hodila za mladim parom in je on hitel razlagati svoji punci, kako si je za ceno ene majice, kupil kar dve. Sama pri sebi sem se nasmehnila in si rekla: “Zanimivo, kako imamo lahko različne poglede na to. Lahko gledamo na to, da smo dobili 50 % popust, lahko pa bi si rekli, da smo zapravili 50 % za nekaj kar sicer ne bi kupili. Zato je pomembno, da se po razprodajah odpravimo takrat, ko natančno vemo kaj potrebujemo. Obenem pa popuste izkoristimo za stvari večjih vrednosti in jih bomo uporabljali dlje časa.

12. Vzbujanje pozitivnih čustev

Danes ni ključno prodajanje blaga, temveč razpoloženja in način življenja. Že, če pogledamo izložbe ali pa vitrine v trgovini. Kako lepo se vse sveti, kako lepe barve so vsa peciva, kruh itn. In vse to nam daje prav poseben občutek – takšen, da kar kliče po nakupu.

13. Kreiranje cene ,99 eur

Ta trik je bolj ali manj poznan vsem … Blago, ki stane 5,00 eur se bo prodalo za 4,99 eur. Zakaj? Zaokroževanje vključuje duševni napor, ki je večji od tega, da si zapomnimo prvo številko. Glede na vrsto informacij, s katerimi smo dnevno obkroženi, je treba cene hitro posredovati. Najprimernejši način za to, v smislu spomina in pozornosti, je, da se spomnimo le prve številke. Tako imamo občutek, da porabimo manj. Saj veste, ko vas sodelavec vpraša: “Koliko pa je bilo kosilo?” In vi odgovorite: “7 evrov in še nekaj.” Pa čeprav je bilo v resnici bližje osmim evrom (7,99 evrov).

14. Kupite dva, tretjega vam podarimo

Ste si kdaj izračunali koliko v resnici prihranite? Ne, ne gre za 33,33… %, temveč gre za to, da zapravite precej več kot bi sicer. Dokazano je namreč, da ta klasična ponudba poveča prodajo za več kot 150 odstotkov! 

15. Najbolj privlačne stvari so na blagajni

Vsi tisti, ki imamo otroke dobro vemo kaj vse pride našim malčkom pod roke, ko čakamo v vrsti za blagajno. Le kako jim ne bi, ko pa tja postavijo najbolj privlačne predmete (za njih) – barvite sladkarije, in najbolj privlačno embalažo. Te skušnjave za odrasle postanejo preprosto neustavljive za otroke, ki jim med nakupovanjem postane dolgčas. Vsi ti predmeti pa so postavljeni ravno na višini njihovih oči. In da bi se starši izognili neprijetnim prepirom, ki se kaj hitro lahko spreobrnejo v pravo dramo, otroku ustrežejo in kupijo želeno stvar.

16. Znane osebnosti tudi to uporabljajo

Za konec pa še ta znani trik, na katerega še posebej “padamo” ženske. Saj poznate napitke za hujšanje, pa kreme proti gubam, serum za podaljševanje trepalnic itn. Le kako ne bi zgrabile enega (ali bolje še več) izmed produktov, ko pa ga uporabljajo tudi zvezdnice. Spremljamo jih na vsakem koraku, beremo o njih, gledamo fotografije … Želimo si biti kot one … “Seveda, zdaj mi je jasno zakaj tako mladostno izgleda! In kako ji uspe obdržati takšno postavo!?” In že naročamo izdelke … Enostaven trik z zelo močnim učinkom, a kaj ko potem kmalu ugotovimo, da to ni tisto, kar v resnici deluje. : (

Tako, mislim, da je bilo za danes teh trikov dovolj. Čisto za konec imam za vas prav poseben izziv:

Ko boste šli naslednjič v trgovino pojdite s tem seznamom in kot zanimivost preverite katere izmed navedenih trikov trgovec uporablja. Vi pa se jim skušajte izogniti … Že, če se boste izognili samo enemu izmed vseh navedenih, vam bo denarnica hvaležnejša. : )