Ali sploh še lahko zaupamo bankam? Ponovno opeharjeni potrošniki …

Budget

Ali sploh še lahko zaupamo bankam? Ponovno opeharjeni potrošniki …

Pred dnevi me je novinarka RTV Slo seznanila z dopisom jeznega potrošnika, ki je želel opozoriti na nekorektno potezo s strani ene izmed bank. Ste bili med prejemniki dopisa tudi vi?

Pa si poglejmo kakšen dopis je prejel potrošnik. Spodaj pod dopisom pa sledi moja razlaga tega dopisa, po postavkah.

Uvod

V NLB sledimo sodobnim trendom, zato smo najbolj priljubljene storitve združili v 4 različne bančne pakete in iz ponudbe umaknili NLB Klasični, NLB Srebrni in NLB Zlati račun. Z uporabo paketov in enotnim mesečnim nadomestilom bo vaše poslovanje še učinkovitejše, preprostejše in preglednejše. Predlagamo vam NLB Paket Premium, ki vam glede na vaše poslovanje najbolj ustreza in vključuje: vodenje osebnega računa* z osnovnim limitom do 2400 EUR** in osebno obravnavo, zlato BA Maestro in plačilno kartico* Mastercard, Visa ali Karanta z SMS-Alarmi o uporabi vseh kartic, Klikin, NLB Klik in NLB Teledom, ∞ plačil direktnih obremenitev in UPN*** brez provizije v NLB Kliku, Klikinu in NLB Teledomu ter 4 plačila UPN*** brez provizije pri bančnem okencu ali NLB Bankomatu, ∞ dvigov gotovine s kartico BA Maestro brez provizije na bankomatih drugih bank v Sloveniji, kolektivno nezgodno in zdravstveno zavarovanje z medicinsko asistenco na Hrvaškem NLB Vita in še mnogo več. Če katere od storitev v paketu še ne uporabljate, lahko to brez dodatnih stroškov uredite v poslovalnici.

Opozorilo

POMEMBNO:

Vaš račun bomo med 1. in 5. aprilom 2019 samodejno preoblikovali v paket Premium skladno s Splošnimi pogoji poslovanja z NLB Osebnimi računi. Za paket oziroma za vse v paket vključene storitve boste mesečno plačevali 13,30 EUR. Vsem trenutnim imetnikom Srebrnega računa ali starejšim od 65 let so paketi na voljo z 20 % popustom.

Želite drug paket? Preklikajte nlb.si/paket in izberite tistega, ki vam najbolj ustreza. Svojo odločitev o izbranem paketu do 27. 3. 2019 sporočite s klikom na povezavo spodaj, v poslovalnici, prek NLB Teledoma, videoklica ali sporočila v NLB Kliku ali Klikinu. Izberete lahko tudi preoblikovanje vašega računa v NLB Osnovni račun, vendar boste v tem primeru vse dodatne storitve plačevali posebej. Ko si boste na spletni strani že ogledali vsebino paketov, nam lahko že samo s klikom na spodnje povezave »Sklepam paket …« sporočite, kateri paket želite. Če se s preoblikovanjem v paket Premium ne strinjate, lahko skladno s točko 4.2.6 Splošnih pogojev poslovanja z NLB Osebnimi računi v roku 30 dni od dneva preoblikovanja odstopite od pogodbe. V nasprotnem primeru se šteje, da se s preoblikovanjem strinjate.

 Za dodatne informacije, smo vam na voljo 24/7 na …..

In kaj menim o tem dopisu?

Najbolje, da grem lepo po vrsti in da komentiram vsako postavko posebej, saj je v tem dopisu kar nekaj stvari, ki so me zmotile:

  • V NLB sledimo sodobnim trendom

V kolikor bi banka resnično sledila trendom, potem bi se odločila za nižanje cene posameznim storitvam in ne za višanje cen. V tujini je namreč kar nekaj bank, ki za plačilni promet ne računajo popolnoma nič (sem sodi vodenje računa, plačevanje položnic, uporaba Mastercard kartice itn.)!

  • Z uporabo paketov in enotnim mesečnim nadomestilom bo vaše poslovanje še učinkovitejše, preprostejše in preglednejše

V resnici bo poslovanje manj pregledno, saj si nihče več ne bo znal izračunati koliko jih poslovanje z banko dejansko stane in ali so storitve, ki jih vključuje ta novi paket resnično nujno potrebne.

  • Predlagamo vam paket Premium

Komitentu, ki do danes ni potreboval vseh teh storitev in je za svoje poslovanje porabil bistveno manj denarja, mu predlagajo najdražji paket – po ceni 13,30 evrov. In vprašam se – želijo svojemu komitentu res najbolje ali pa v resnici najbolje želijo sebi? Za tovrstne komitente, ki imajo nadpovprečno visoke prihodke jim očitno ni kaj dosti mar, sicer jim ne bi prodajali najdražjih paketov.

  • Vključen osnovni limit v višini 2.400 evrov

Komitent, ki ga banka na lestvici bonitete rangira na najvišjem nivoju ponavadi ne potrebuje limita, še posebej ne, ker imajo tovrstne stranke navadno na računu precej več kot + 2.000 evrov. Če so ga pa že vajeni koristiti, pa ga po mojih izkušnjah ne potrebujejo 2.400 evrov, temveč bistveno več (večkratnik plače).

  • Osebno obravnavo

Hmmmm, kaj ni vsak, ki pride v banko deležen osebne obravnave, ne glede na “boniteto”, ki mu jo pripisuje banka? Za to postavko bi bilo vsekakor dobro dobiti dodaten komentar, ker si resnično ne predstavljam kaj bi lahko drugače pomenila osebna obravnava. Si je tisti, ki bodo imeli osnovni račun torej ne zaslužijo?

  • Če katere od storitev v paketu še ne uporabljate, lahko to brez dodatnih stroškov uredite v poslovalnici.

Si ne predstavljam kako bi lahko poleg že tako visokega stroška računali vklop nove storitve? Poleg tega … Kaj ne bodo že sami vklopili vse storitve s tem, ko mu bodo dali novi paket?

  • Vaš račun bomo med 1. in 5. aprilom 2019 samodejno preoblikovali v paket Premium

Postavka, ki je meni osebno najbolj sporna. Od kod jim pravica samodejnega preoblikovanja v paket, ki naj bi po njihovi oceni najbolj ustrezal komitentu? Brez vprašanja, samo na podlagi njihove ocene torej.

  • Vsem trenutnim imetnikom Srebrnega računa ali starejšim od 65 let so paketi na voljo z 20 % popustom

Vauuu to pa je enkratna priložnost, ki je nikakor uporabnik ne sme zamuditi! In to še posebej velja za upokojence! Mislim resno? Ne, nikakor ne. Upokojenci bi morali imeti bistveno nižje stroške, saj jim vsak evro še kako pomeni in hudo mi je, ko vidim vse tiste, ki ne bodo pravočasno podali soglasja in bodo kar naenkrat plačevali dražje pakete.

Koliko dodatnih prihodkov si lahko NLB obeta s to potezo?

Po podatkih Žurnala24, naj bi imela NLB konec junija 2018, 688.000 aktivnih komitentov. Žal nikjer nisem zasledila kakšen paket oz kakšna je povprečna uporaba storitev komitentov, pa vendar. Zaenkrat naj bi jih paket izbralo cca. 200.000. Pa se zdaj malce poigrajmo s številkami, kaj bo za banko pomenilo, v kolikor ljudje ne bodo pravočasno reagirali in bo le-ta sama izbrala paket za njih in to na mesečni ravni.

    • 100.000 komitentov za 2 evra preplača storitev = + 200.000 € / mesec za banko
    • 100.000 komitentov za 4 evre preplača storitev = + 400.000 € / mesec za banko
    • 100.000 komitentov za 6 evrov preplača storitev = + 600.000 € / mesec za banko
    • 200.000 komitentov za 2 evra preplača storitev = + 400.000 € / mesec za banko
    • 200.000 komitentov za 4 evre preplača storitev = + 800.000 € / mesec za banko
    • 200.000 komitentov za 6 evrov preplača storitev = + 1.200.000 € / mesec za banko
    • In tako bi lahko nadaljevali …

Ja, ni težko hitro zaslužiti, če se le malce znajdeš in ljudem novo rešitev predstaviš na način, ki na prvi pogled deluje res ugodnejša. Poleg tega pa računaš na vse tiste, ki dopisa bodisi ne bodo sploh videli (so vmes zamenjali naslov) ali pa nanj sploh ne bodo pozorni.

Kaj v takšnem primeru lahko naredimo?

Kot sem že povedala v oddaji Koda, na RTV Slo (celotni posnetek si lahko ogledate tukaj ali pa s klikom na spodnjo sliko), je zdaj gotovo čas, da preverite koliko plačujete banki. Pa pri tem sploh ni pomembno za katero banko gre.

Moje mnenje je, da je čas, da za plačilni promet ne plačujemo več ničesar! No, zame to v resnici velja že nekaj let in to pogosto povem na vseh svojih delavnicah, predavanjih itn. Pa ne samo to! Spet bomo ponovila tisto kar poudarjam že kar nekaj let – nujno je potrebno spremljati tudi kredite. Če ste se zgrozili že ob povišanju bančnih stroškov iz 5,35 evra na 13,30 €, kot je bilo prikazano v prispevku, potem ne vem kako se boste zgrozili ob dejstvu, da pri kreditih lahko govorimo o več 10.000 evrih razlike.

Zakaj bi puščali denar v roke nekomu, ki pravi, da mu je mar za vaš TEŽKO prislužen denar? Resno se sprašujem, koliko ljudi bo še opeharjenih, predno se bodo začeli zavedati, kako pomembno je, da se s financami začnemo resno ukvarjati.

Pa uspešno analizo obstoječih bančnih stroškov vam želim!

Ana